Erasmus CF 24-25

Estada d’alumnes de TIS a França

La Hanan Boumaaz i la Lucía Ballesta, alumnes de segon curs del cicle formatiu d’Integració Social, han iniciat aquest mes d’abril les seves pràctiques Erasmus a França, immerses en entorns professionals que enriquiran notablement la seva formació.​

Lucía Ballesta realitza les seves pràctiques al Foyer de Vie Raymond Jacquemus, situat a Châteauneuf-les-Martigues, prop de Marsella. Aquest centre,  acull adults amb discapacitat intel·lectual i ofereix un entorn de vida adaptat per fomentar la seva autonomia i benestar . La Lucía està participant activament en activitats educatives i terapèutiques, adquirint experiència en l’acompanyament i suport a persones amb necessitats especials.

Hanan Boumaaz, per la seva banda, està duent a terme les pràctiques a l’Institut Départemental de l’Enfance et de l’Adolescence (IDEA) a Perpinyà. Aquest institut és un servei públic dedicat a l’atenció i protecció de la infància i l’adolescència, oferint serveis com el semi-internat i altres prestacions socials . La Hanan col·labora en programes d’intervenció social, treballant amb menors en situació de vulnerabilitat i contribuint a la seva integració i desenvolupament personal.​

Tant la Lucía com la Hanan estan aprofitant aquesta oportunitat per aprendre noves metodologies de treball en l’àmbit social, enriquint les seves competències professionals i personals. Segons ens han comunicat, estan molt satisfetes amb l’experiència i motivades per aplicar els coneixements adquirits en el seu futur professional.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Erasmus + Waldorf a Lisboa

Les nostres alumnes Nikol Stoyanova i Sara Matías, de 2n de TEI, han iniciat una emocionant estada de pràctiques Erasmus a l’escola Waldorf Casa da Floresta de Lisboa el passat dilluns 10 de març. Durant aquest temps, podran immersar-se en una metodologia educativa innovadora i reconeguda mundialment, on els nens participen activament en les activitats quotidianes i col·laboren amb els adults en el seu desenvolupament. Aquesta metodologia es caracteritza per una atenció especial al ritme individual de cada nen, alhora que fomenta l’art, l’expressió corporal i el desenvolupament d’habilitats pràctiques. A través de l’experimentació, la creativitat i el treball en col·laboració amb els adults, els nens esdevenen autònoms, responsables i actius en el seu procés d’aprenentatge.


Estada Erasmus + de TEI a França i Alemanya

La Elena Gallego i la Denisa han començat les seves pràctiques ja fa tres setmanes a dues escoles de Chamonix.  L’Elena Gallego està a l’escola del bosc Montessori des Glaciers i la Denisa a l’escola Jeanne d’Arc.  D’altra banda, l’Alba Jiménez i la la Sara Sabà van arribar a Baden Baden la segona setmana de Setembre i han començat les seves practiques a l’escola del bosc St. Franziskus.

De moment, totes estan contentes i aprenent molt d’aquestes metodologies pedagògiques a l’hora que aprofiten la natura dels Alps i la Selva Negra durant els caps de setmana.