Com bé sabem l’actual context de pandèmia ens ha obligat a adaptar-nos a situacions insospitades com la de transformar una biblioteca en una aula.
Envoltats de volums i exemplars i amb la mirada clavada a les prestatgeries, a l’aula d’acollida ens hem adonat de l’oportunitat que ens ofereix aquesta situació, la de tenir a l’abast de les nostres mans, si no tot, gairebé tot el coneixement, així com la de conèixer com és una biblioteca i com s’organitza.
Neix així el repte de mantenir l’ordre en la nostra biblioteca, d’estudiar-ne els seus racons tot sumant els aprenentatges que anirem trobant al llarg d’aquest camí, mentre gaudim de la màgia dels llibres que hi acull.
Ball de llibres:
Primera hora d’un divendres. Ens espolsem la mandra i ens entretenim buscant referències al llom dels llibres adormits, per tal de col·locar alguns exemplars extraviats i, de mica en mica, ens anem engrescant amb la tasca del bibliotecari accidental, deixant-nos endur per una mena de ball sincronitzat per tota la biblioteca a la recerca d’un equilibri que ja es comença a percebre.
Comencem a gaudir veient l’odre regnant en algunes prestatgeries. De tant en tant els dits ensopeguen amb les lletres impreses i sentim el plaer de resseguir-ne el relleu. I quan girem pàgina es desprenen flaires de papers nous i velles conegudes olors que ens traslladen a temps remots. I acabem llegint fragments oblidats assaborint-ne les paraules que s’escampen per l’aula.
I així, sense adonar-nos-en, ens trobem obrint un exemplar, atrets per una curiositat latent que se’ns ha despertat, i ens hi submergim per uns instants.